A világon 2,7 milliárd ember használ okostelefont, nem meglepő, hogy a szervezetek egyre több energiát fektetnek abba, hogy ezen a platformon keresztül érjék el a célközönséget. A mobil applikáció fejlesztés soha nem látott mértéket ölt. Mennyibe is kerül mindez a cégeknek? Kinek éri meg ez a befektetés?
Mobilapplikáció? Minden mennyiségben!
Egy amerikai statisztika szerint az emberek telefonfüggősége egyre nagyobb mértéket ölt. Az kutatócsoport által végzett vizsgálat rámutatott arra, hogy egy átlagember 12 percenként ellenőrzi a telefonját, köszönhetően annak, hogy nem tud elszakadni az online tértől és az információktól.
Az app fejlesztők számára különösen jó hír, hogy az okostelefon-használat 90%-át az alkalmazások használata teszi ki. Ahhoz, hogy egy alkalmazás betöltse funkcióját két dolog elengedhetetlen, egyrészt, hogy az ember letöltse azt a telefonjára, másrészt pedig, hogy használja is. Előbbi azt jelzi, hogy az app felkeltette az érdeklődést, utóbbi pedig az elköteleződés mutatója.
A mobilapp hasznossága nem kérdés, tévedés lenne azonban azt gondolni, hogy mindenkinek ugyanolyan sikert hoz. Egy önálló mobil applikáció fejlesztése összetett folyamat, ami költségekkel jár. Nézzük, mekkora összeggel kell kalkulálni, és mitől függ az ár alakulása?
A mobil applikáció fejlesztés árát befolyásoló tényezők
Az összetettség
A mobil applikáció fejlesztési ára egy skálán mozog. Vannak olyan fejlesztések, amik mindössze néhány százezer forintot igényelnek, ezek jellemzően az egyszerűbb, pár funkcióval bíró appok.
Ahogy bonyolódik a szerkezet és a funkciók tárháza úgy növekszik ezzel párhuzamosan az ár is. Egészen pontosan egy több API integrációt, adminisztrációs platformot, backendet és push üzeneteket igénylő app már 1,5-5 millió forint körül mozog.
Ha az alkalmazás teljes mértékig egyedi fejlesztéseket, erős szakmai tudást és sok-sok energiát igényel a fejlesztőcsapat részéről, ott az ár akár 12 millió forintra is rúghat.
A típus
Az árat nagyban befolyásolhatja, hogy milyen funkciót fog betölteni. Az appok a cég által meghatározott perszónák, viselkedésminták alapján sokféle szerepet betölthetnek. Vannak olyanok, melyeket játékra terveztek, vannak, amik a bankolást segítik, vannak, amiket az egészségmegőrzés céljából fejlesztettek, de találhatunk olyanokat is, melyek a vásárlást teszik lehetővé. A lehetőségek tárháza végtelen, csupán a fantázia szab határt.
A platform
A mobil applikációk jellemzően két platformon futnak, vannak iOS és Android telefonok, melyek más-más hátteret követelnek az appoktól. Általában a célcsoport határozza meg, hogy melyik platformra fejlesztenek, sőt gyakran az is előfordul, hogy mindkettőre elkészül. Az iOS appokat az App Store-ból, az Android appokat pedig a Google Play-ből lehet letölteni.
A design
Az applikáció árát meglehetősen feltornászhatja, ha minden egyedi. A különleges, már-már művészi design bizony jellemzően drága mulatság. Vannak esetek, amikor kifejezetten megéri erre nagyobb összeget fordítani, mivel korábbi vizsgálatok igazolták, hogy a cég vásárlói különösen fontosnak tartják a designt.
Ami vizuálisan megnyerő megjelenésű az felkelti a célcsoport tagjainak figyelmét, akik letöltik az appot. Ha ehhez alaposan átgondolt és jól felépített funkciók társulnak, akkor nemcsak letöltik majd az appot, hanem használni is fogják.
A fejlesztés ára az egyes fázisokban
Az applikáció-fejlesztés az egyes szakaszokban más-más költségeket követel a megrendelő részéről. A következőkben sorra vesszük, hogy a fejlesztés előre haladásával milyen kiadásokkal kell kalkulálni.
Felmérés fázisa
A fejlesztés jellemzően az igények felmérésével kezdődik. Első lépésként alaposan meg kell ismerni a célközönséget, a user utakat, mi az, ami érdekli őket, mivel váltható ki szimpátia. Szerencsés esetben mindez már az egyéb marketing tevékenységeknek köszönhetően rendelkezésre áll, ha nem akkor nulladik lépésként ezt a kutatást el kell végezni.
Ha már tisztában vagyunk azzal, hogy kinek szeretnénk szólni, akkor a hogyan kérdésére kell választ találni. Az applikáció ötletét érdemes validálni, amiből kiderül, hogy mekkora potenciál rejlik az ötletben. Valóban arra a problémára ad választ, amire a közönségnek szüksége van? Ezt tudhatjuk meg a viládálásból.
Mindezek mellett a konkurencia applikációit is érdemes felmérni. Tisztában kell lenni azzal, hogy miben tudunk mást nyújtani hozzájuk képest, és miben jobb, illetve miben rosszabb a mi applikációnk.
Tervezés, fejlesztés, tesztelés
Ha az igények azonosításra kerültek, akkor a felület és a funkciók megtervezése a következő feladat. Mit tudjon az applikáció? Hogy nézzen ki? Milyen stílust képviseljen? Ez az egész procedúra nagyjából 10%-át teszi ki. Ha a tervezés alaposan átgondolt és kidolgozott, akkor a későbbiekben sok felesleges költséget meg lehet előzni. Érdemes arra ügyelni, hogy minden konzekvens legyen a weboldal kinézetével, kialakításával, illeszkedjen az ahhoz kapcsolódó rendszer felépítéséhez.
A tervek elkészülte után a fejlesztés következik. Ez a mobil applikáció készítés legfontosabb fázisa, ilyenkor válik az elképzelt vízió valóra, a tesztelés során pedig visszajelzés érkezik arról, hogy mi az, ami jól működik és mi igényel módosítást. Értelemszerűen ez a leghosszabb folyamatrész, ami a legtöbb kiadással is jár. Ennek mértékét a munkaórák száma és a fejlesztő csapat mérete befolyásolja.
Bevezetés utáni kiadások
Az applikáció piacra lépése után a kiadások nem szűnnek meg. Egyfelől számolni kell egy rendszeres kiadással, a szerverköltséggel, ami pár ezer forinttól tízezer forintig is terjedhet. Az appoknak is szüksége van karbantartásra, hogy maximálisan ki tudják szolgálni a felhasználói igényeket. Itt havonta néhány órányi munkadíjjal érdemes számolni.
A megfelelő fejlesztők kiválasztása nem egyszerű feladat, és igen, ez is befolyásolhatja a készítés árát. Érdemes olyan csapat mellett dönteni, akik kiváló referenciákat tudnak felmutatni, leinformálhatók, esetleg van már az ismerősi körben tapasztalat velük kapcsolatban.
A mobil applikáció fejlesztés akár jelentős kiadásokkal is járhat, a legtöbb esetben azonban megéri a befektetés. Különösen akkor, ha sikerül egy megbízható, gyors és kreatív csapatot találni, akik a hátukon viszik a fejlesztést, gondoskodnak annak sikeréről.
A Torteli & Co Magyarország ütőképes megoldást kínál az egyedi applikáció-fejlesztésre. Szerintünk egy jó app intuitív és könnyen navigálható. Ennek szellemében készítjük el az applikációkat maximálisan az ügyfél igényeire szabva. Kérdésed van az app fejlesztésről? Lépj velünk kapcsolatba! https://tortelico.hu/kapcsolat/
Válasz
Szeretnél te is hozzászólni?Regisztrálj ingyenesen!