A push értesítések igen megosztók az applikációhasználók körében. Ennek oka, hogy nagyon sokan nem használják jól ezt az eszközt, így az nemhogy nem támogatja az online marketing törekvéseit, de kontraproduktív is lehet

Nézzük, mi az a push értesítés, és hogy lehet jól használni!

A push értesítés lényege, hogy információt közöl az applikáció használójával. Ezek olyan információk jellemzően, amiket az applikáció készítői fontosnak tartanak, például az aktuális időjárásról vagy éppen egy közelgő határidőről. Hatalmas előnyük, hogy a webes korlátokon túllépve, közvetlenül a felhasználóval veszik fel a kapcsolatot, nem kell a spam szűrőtől és egyéb akadályoktól tartani.

A push értesítések két kategóriába sorolhatok: vannak, amelyek valami akció, cselekedet elvégzésére hívják fel a figyelmet, és vannak, amik csupán azt a célt szolgálják, hogy az üzenetet közvetítsék.

Push értesítéseket számos területen lehet küldeni. Tipikusan jól használható hírportálok esetén, olyan platformokon, ahol gyakran történik változás, vagy például a felek kommunikálhatnak egymással. Ami lényeges, hogy az üzenet és a funkció illeszkedjen a cégprofilba és az ügyfelekkel történő kommunikációba.

Így küldj push értesítést

Előbb a bizalom, aztán a kérés

Az emberek az applikációkhoz kötődhetnek, ehhez azonban időre van szükség. A bizalmat csak akkor szavazzák meg nekik, ha már ismerik valamennyire a működést, a funkciókat. Éppen ezért, ha a felhasználót túl korán kérjük, hogy feliratkozzon a push értesítésekre, akkor jó eséllyel elutasító reakciót váltunk ki.

A kevesebb néha több

A push értesítésekkel az alapvető probléma, hogy sokan nem tudják rendeltetésszerűen használni őket. Egy átlagos ember naponta több tucat ilyen értesítést kap, így már az is nehéz lehet, hogy hatékonyan kiválogassa azt, ami igazán fontos számára.

Ha túl sok értesítést kap egy felhasználó, akkor idővel megelégeli és le fog iratkozni az értesítésekről. Ez önmagában is egy visszalépés, a sok értesítést ráadásul zavarónak fogja találni és a márkához negatív érzelmeket köt.

Tisztán kommunikálj

Amikor arra szeretnél rábírni egy felhasználót, hogy engedélyezze az értesítések küldését, akkor egyértelműen közölni kell, hogy mihez is járul hozzá, milyen információkat fog kapni. Ezzel lehet őket segíteni abban, hogy döntést tudjanak hozni arról, szükségük van-e az értesítésre.

Jól időzíts

Az értesítés küldését úgy időzítsd, hogy azzal a lehető legnagyobb hatást érd el. Ez azon múlik, hogy ismered-e a felhasználóid szokásait, mikor használják a telefonjukat, mikor vannak olyan állapotban, hogy érdemes számukra egy-egy információt elhinteni.

Csak azt, ami fontos

A push értesítés valójában egy csere, abban az értelemben, hogy a felhasználó az idejét adja, megszakítja tevékenységét azért, hogy valamilyen új információhoz hozzájusson. Ha azonban ez az információ valójában nem fontos, „ráért volna később is”, akkor kifejezetten csalódott lesz, mivel hiába szakította félbe tevékenységét.

Ha konzekvensen küldi valaki a nem releváns tartalmakat, azzal azt fogja elérni, hogy a felhasználó elpártol, leiratkozik, vagy megszokja, hogy automatikusan töröl mindent, ami az adott forrásból származik.

Engedd el azt, aki nem akarja

Az applikációfejlesztők beleeshetnek abba a hibába, hogy minden áron meg akarják tartani, ha valakit megszereztek, még akkor is, ha a felhasználó nem akarja. Az értesítések lemondásának megnehezítése nem fair megoldás, ráadásul ez is csak ellenérzést vált ki, ami így is, úgy is az üzenetek mellőzéséhez fog vezetni.

Sokkal érdemesebb a push üzeneteket inkább olyan formában készíteni, hogy azok célba is érjenek.

A push üzenetek igen hasznosak, de csak abban az esetben, ha megfelelő időben és a megfelelő tartalommal küldik ki őket. Nem szabad abba a hibába esni, hogy minden, a cég számára fontos dolgot ezzel az eszközzel kürtölünk világra, hiszen a push üzenetek lényege, hogy a felhasználó számára hasznos és releváns információkat közvetítsünk.

Mobil applikáció fejlesztésében kérd kollégáink tanácsát, akik jelentős szakmai tapasztalatukra támaszkodva megtalálják a számodra legjobb megoldást.

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük