Habár két alkalmazás áruház vált a legismertebbé, valójában ma már több mint 300 alkalmazásbolt közül lehet választani szerte a világon. Összegyűjtöttük, hogy milyen előnyökkel bírnak a piacvezetők és miért éri meg figyelni a feltörekvőkre!

A piacvezetők

Sokan azt gondolhatják, hogy a világon csupán két alkalmazás áruház létezik az App Store és a Google Play, a valóság azonban ezzel szemben igen meglepő, több mint 300 ilyen áruház áll az appletöltők rendelkezésére.

Az iOS rendszerre specializálódott App Store és az Android alkalmazásokat terjesztő Google Play teljes mértékig uralják ezt a piacot, hatalmas közönséghez érnek el, lefedettségük pedig az egész világra kiterjed.

A Google Play Áruházban 3,3 millió Android alkalmazást találhatunk, míg az App Store-ban 2,2 milliót appot. Mindkét áruház a 70/30-as szabály alapján vállalj az alkalmazások publikációját, ez a bevételmegoszlást jelöli az apptulajdonos és a közvetítő áruház között.

Ahhoz, hogy az applikáció felkerüljön bármelyik store-ba egy jóváhagyási folyamaton kell keresztül mennie, és megfelelni bizonyos kitételeknek. Az App Store esetében például ilyen kitétel, hogy a fejlesztők megfelelő mennyiségű információt adjanak meg az alkalmazásról. Az alkalmazásbolt részéről kizáró ok lehet, ha a program hibás vagy nem elég egyszerű a használata. Ügyelni kell az app nevére, hogy az ne legyen megtévesztő és arra is, hogy a megfelelő besorolást kapják meg feltöltéskor.

Mivel az applikációk száma jelentősen megnövekedett ezekben az áruházakban, egyre nagyobb a verseny adott témában, adott applikációtípus esetén. Éppen ezért terjednek mind inkább a különféle alternatív app áruházak. Ezek közül mutatunk be néhányat!

A feltörekvők

Amazon AppStore

Az Android áruházak táborát erősíti az Amazon AppStore, melyben közel fél millió alkalmazás érhető el. A 2011-ben indult vállalkozás nagy népszerűségnek örvend, ezt azzal hálálja meg, hogy naponta egy játékot ingyenesen elérhetővé tesz a felhasználók számára.

GetJar

Az Andorid store-ok egyik legnagyobb szereplője 0,85 millió elérhető alkalmazással a GetJar. A cég 2004-ben Litvániában kezdte meg tevékenységét, majd egy kínai vállalat vásárolta fel. A virtuális bolt meglehetősen nagy forgalmat bonyolít le, a letöltések száma naponta a 3 milliót is meghaladhatja.

SlideMe

SlideMe alkalmazásboltot 2008-ban alapították, szárnyalása pedig a mai napig is tart. Android alkalmazásokat kínálnak, melyek a globális közönséghez érhetnek el. Az applikációkat azokhoz juttatják el, akik nem rendelkeznek olyan eszközökkel, melyekkel a Google Play áruházat elérhetik.

Uptodown

Az Uptodown olyan alkalmazásokat is kínál, melyek Ubuntu, Windows és Mac platformokon is elérhetők, sőt a felhasználók a korábbi verziókhoz is hozzáférhetnek.

Aptoide

Az Aptoide érdekessége abban rejlik, hogy a fejlesztők saját applikációikat kínálhatják a felületen. Televízió, tablet és mobil verzióban is elérhető, a felhasználók pedig 800 ezer alkalmazás közül választhatnak.

Alkalmazás áruház – Előnyök és hátrányok

Az alkalmazás áruházak számos előnnyel és hátránnyal bírnak. A nagyobb versenyzők, mint amilyen az App Store és a Google Play erős biztonsági hátteret tudhatnak magukénak. Ezt igazolni is tudják, nem úgy, mint a kisebb szereplők. Az alternatív alkalmazásboltok viszont gyakran azért jönnek létre, hogy a Google elől elbújjanak, kikerüljenek a nagy szervezet égisze alól.

Bármelyik típusról is legyen szó, azzal az előnnyel mindegyik rendelkezik, hogy egy helyre gyűjtik a legfontosabb appokat, így nem kell a világhálón böngészni utánuk egyesével. Köszönhetően annak, hogy jól strukturáltak, könnyedén meg lehet találni a játékokat, könyvek applikációit vagy éppen a banki appokat.

Az applikációk népszerűsége nem vitatható, a növekvő okostelefon-használat pedig ezt csak fokozza és a jövőben is fokozni fogja. Egy applikáció akkor jó, ha a célcsoport igényeiből indul ki, az ő szükségleteikre ad választ. Emellett lényeges, hogy az app jól strukturált legyen, használata pedig olyan egyszerű, mint az egyszeregy. Természetesen nem elhanyagolható a megnyerő küllem sem, ami a felhasználói élmény fokozásához járul hozzá.

Mit ér azonban a tökéletes applikáció, ha nem jut el azokhoz, akikhez szánjuk? A válasz egyszerű, semmit. Az appok láthatóvá tétele igen nagy feladat, köszönhetően annak, hogy egy meghatározott témában mennyi applikáció és variáns érhető el.

Az alkalmazás áruházok segítenek eljuttatni az appokat a közönséghez. A megfelelő kategóriák, leírások megadásával, egyedülálló funkciók beépítésével és igazán megnyerő design kialakításával a célközönség figyelme felkelthető, ami pedig elvezet az applikáció letöltéséhez. Ez az első lépés, önmagában azonban nem elegendő, a teljes sikert az hozza el, ha a letöltött applikáció nemcsak dísz a telefonon, hanem használja is a letöltő.

A Torteli & Co az egyedi applikációfejlesztés mestere! Vedd fel kapcsolatot kollégáinkkal, akik készséggel állnak rendelkezésedre és válaszolnak az összes kérdésedre! https://tortelico.hu/kapcsolat/

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük